Mindful op
pad

Wil jij onthaasten, ontspannen, loslaten, in contact komen met jezelf en de natuur?

Bij mindfulness ligt de focus op
in verbinding zijn, met aandacht zijn,
in het hier en nu.

Herken jij?
 

• Je hebt soms het gevoel dat jij de controle verliest,
en wordt meegesleurd in een storm van gedachtes, emoties, ... 

• Je kan moeilijk genieten van het nu, je bent voortdurend
bezig met het verleden, of het volgende, de toekomst. 
• Je hoofd staat altijd aan, de ene gedachte na de andere.
• Je ervaart vele prikkels en stress en je vindt het lastig
daarmee om te gaan. 

En wil jij?
 

• Onthaasten en vertragen, uit de rat-race
• Ontspannen en rust vinden in jouw hoofd en lichaam
• Loslaten en relativeren van zaken waar jij niet langer
energie aan kwijt wil
• In contact komen met jezelf, en de natuur?

Mindfulness staat voor:

Zonder oordeel, met aandacht waarnemen wat zich hier en nu toont.
Binnenin jou, én buitenaf.
Wat word je gewaar? Wat gebeurt er bij jou, wat ervaar je, wat voel je?
Voel waar jouw behoeftes liggen. Geef gehoor. Handel daarnaar.

Of dit nu gaat om jouw emoties, of om thema's binnen jouw relaties, in jouw job, in jouw opvoeding of nog iets anders binnen een systeem waar jij deel van uitmaakt... Deze Mindful workshop in de natuur, met een focus op verbinden, vertragen, voelen en anders vasthouden is betekenisvol voor ieder van ons.

 

Op ieders pad zijn verlangens, uitdagingen, grenzen en behoeftes aanwezig.

Mindfulness

Kwetsbare pampa's

Wat is 'Mindful op pad' nu precies?

Het is geen pure workshop Mindfulness, ook is het niet gewoon een wandeling.

Er zijn 3 grote insteken, 3 opzetten:

1. Een moment van zelfzorg aanbieden. Jij mag hier volledig kiezen voor jezelf, volledig zijn, hier en nu. Een moment van vertraging, verstilling, tot rust komen. 
Niets hoeft, niet doen. Enkel zijn.


2. Het persoonlijke, therapeutische stuk losmaken. Je wordt uitgenodigd in een reeks opdrachten: van ademhaling, tot observatie, tot visualisatie en ook creatie. Bij elke opdracht, zal jij contact kunnen maken met wat gebeurt binnen in jou.
Wat roept dergelijke opdracht op? Wat voel je? Welke gedachtes komen op gang?
Wat wil ik delen, wat wil ik niet delen? 
Wil jij presteren en alles "juist" doen?
Ben jij bezig met wat ik "verwacht" van je? Of wat anderen denken van je?

 

3. Ik in interactie tot de ander.
Jij krijgt individuele opdrachten, en toch maak je deel uit van een kleine groep. Dit kan bepaalde dynamieken zichtbaar maken bij jezelf.
Trek jij je terug op de achtergrond, of wil jij net tonen dat jij er bent?
Je wordt ook uitgenodigd stil te staan bij het volgende:
Hoe blijf ik trouw aan mezelf, en mijn eigen grenzen en waarin ik wel of niet wil participeren of delen in de groep?
Hoe blijf ik in verbinding met mezelf, ook als er anderen zijn rondom mij?

Hoe blijf ik dicht bij mezelf, ook als ik zie dat een ander iets anders doet dan mij?

Kracht & opzet

Een wandeling in verbinding

MET JEZELF

MET JE LICHAAM

MET DE NATUUR

 

De effectief bewezen voordelen van wandelen, in de natuur zijn
en mindfulness gecombineerd in één activiteit!
• ont-spanning
• focus
• lichaamsbeweging
• zuurstof
• vitamine D
En nog zoveel meer!
                                         

Hoe?          In kleine groep

Duur?         1u, ongeveer 3 km

Waar?         Kortrijk (bij inschrijving wordt exacte locatie meegedeeld)

Kostprijs?   25 euro

Wat anderen zeggen:

"Een leerrijke ervaring ...
met een open geest ben ik gestart aan deze mindfulwandeling. Een tochtje van een uur met een aantal oefeningen om eens stil te staan bij het "nu".

Allemaal anders, opdat je eens kon proeven wat "mindfullness" allemaal inhoudt.

Ik heb er zeker positieve zaken aan over gehouden en zal dit meenemen in mijn professioneel en privé leven.

Indien je nieuwsgierig bent wat het voor jou kan betekenen, dan zou ik niet twijfelen en je inschrijven. Shannen is een super lieve dame, die heel toegankelijk is."

(D. uit Lauwe)

"De mindful wandeling heeft me rust gebracht, één met de natuur, de geuren van de vochtige grond en de bladeren aan de bomen, grassen, bloemen. De aandacht ging naar de kleine dingen die we anders als normaal beschouwen en soms niet zien.

 

Ik voel me rustig door de ademhalingsoefeningen. De druk op mijn borst is veel minder door de stress die ik de afgelopen maanden heb opgebouwd.  Dit zal ik zeker dagelijks gebruiken. Voel dat het me deugd doet.

 

Ik zou die zeker en vast aanraden,  het is een andere manier van beleven, luisteren naar de vogels, de lichte bries die je voelt, spelende kinderen.

 

Je hebt een zachte en rustige stem. Dit maakt een mens kalm."
 

(H. uit Kortrijk)

"Ik had jou gevraagd om mij onder te dompelen in jouw manier van Mindful Wandelen en je bent daar voor 100% in geslaagd. 

 

Een manier die jou volledig ligt . 

Ik zie dat jij ook voldoening haalt uit de energie en emoties die bij ons vrijkomen. We gaan effectief uit ons hoofd en keren terug naar ons hart. 

Ik voelde mij zeer ontspannen. Het is een herinnering aan mezelf om ook aandacht te geven aan datgene dat minder goed ging . Aandacht geven maar dan weer loslaten. Niet verdringen. Ik heb vaak op overlevingsmodus geleefd: doorgaan, verder gaan , niet achterom kijken... "deure doen". Ik onthou dat ik af en toe even terugblik en stil sta en daarna ga ik dankbaar zijn voor alles wat wél goed gelopen is en ook nu goed gaat. Dank je wel Shannen. Ik heb ervan genoten."

(K. uit Roeselare)