BLOOM Mindful Week Planner

Schrijven (of 'journaling') 

Tegenwoordig doe ik het dagelijks. Even een 'piekermomentje' waarin ik vrij alles van me af schrijf. Of ik maak gebruik van mijn BLOOM Mindful Week Planner. 

TO DO's: Plan voor jezelf elke dag 3 kleine geluksmomentjes, energiegevers in. Dit kunnen hele kleine en korte momentjes zijn, maar grijp die tijd. Denk aan een bad nemen, een stukje chocolade laten smelten op je tong, knuffelen met je huisdier, lezen in een boek of een wandeling. 

Daarnaast geef ik ook soms de tip om eens stil te staan bij de zaken waarvoor je dankbaar bent of gelukt zijn of waar je trots op bent. Bij een negatieve gebeurtenis op een dag kan je misschien soms het gevoel hebben dat jouw hele dag negatief gekleurd is. Maar elke dag zijn er kleine geluksmomentjes, positieve genietmomentjes, dus sta hier zeker stil bij. 

Ook omgekeerd kan het interessant zijn om eens de zaken op te schrijven waarvan je het gevoel hebt dat je gefaald hebt, dat iets niet gelukt is. Dit om hier bewust mee om te gaan en te onderzoeken; Zijn dit vaak dezelfde zaken die terug keren? Wat leer ik hieruit? Hoe kan ik deze relativeren? Hoe kan ik deze situatie positief omdenken? 

Wil jij mijn BLOOM Mindful Week Planner ook gebruiken? Mail dan nu n