Omdenken

Vaak voelen we onprettige gevoelens (zoals irritatie, angst, verdriet, boosheid, jaloezie...). Deze gevoelens zijn het gevolg van onze gedachten. Iedere keer als je een dus onprettig gevoel hebt, komt dat doordat je een gedachte gelooft. Een eenvoudig voorbeeld: 'Honden zijn gevaarlijk.' Als ik deze gedachte geloof, zal ik mij angstig voelen als ik een hond zie. 

Als jij positieve gevoelens wil in jouw leven, start dit met het onderzoeken van jouw gedachten. 

Hoe je dit kan doen, lees je hieronder. Neem jouw gedachte, jouw overtuiging en onderzoek het: • Is het waar? • Kun je absoluut weten dat het waar is? • Hoe reageer je, wat gebeurt er, wanneer je die gedachte gelooft? • Brengt deze gedachte vrede of stress in je leven? • Hoe behandel je de ander als je deze gedachte gelooft? • Wie zou je zijn zonder de gedachte? Onze gedachten, onze overtuigen zijn vaak incorrect. Het zijn onze interpretaties. Als we onze (negatieve) gedachten geloven leidt dit vaak tot onprettig gevoelens. Hoe pak je dit nu aan? Hoe kan je omgaan met deze gedachten (en de bijhorende gevoelens)? Het antwoord is: Omdenken Keer nu de gedachte om en vind voor elke omkering 3 authentieke voorbeelden. • Welk gevoel brengt jou dit nu? 

Als je aan de slag wil met 'omdenken' en dit toepassen op jouw overtuigen en saboterende gedachten, kan je mij contacteren.